fredag 7. mars 2014

Kaja Gunnufsen - Faen ta

For noen uker tilbake la jeg ut Kaja Gunnufsens fantastiske single "Faen ta", men det var før videoen var klar. I forbindelse med at hun i dag gir ut sitt glitrende debutalbum Faen Kaja synes jeg det er en god idé å skryte litt mer av henne og poste videoen til "Faen ta" i samme slengen. Jeg har notert meg at enkelte kritikere sliter med Kajas "ironiske" tekster, men jeg må bare si at jeg har kjempesansen. Hun tar det å være ung og usikker på kornet, og gjennom de ni låtene (pluss en "Intro) briljerer hun med humor og selvinnsikt, og fremstår littegrann som en arvtager til Lars Lillo-Stenberg. Ikke at det ikke er plass til dem begge da! Men her er altså videoen til "Faen ta". Se den, lik den og hør deretter albumet. Lenker i Spotify og WiMP under. Jeg for min del går også ut og kjøper CDen når butikkene åpner.

Se og hør

Hør albumet i WiMP

Hør albumet i Spotify

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar