fredag 19. juli 2013

Folk & Røvere - Yess!

Det er 14 år siden Ulf Nygaard og hans Folk & Røvere ga ut sommersinglen "Yess!", og det er ikke gått en sommer siden 1999 hvor jeg ikke har spilt den. Mye. Jeg har et knippe favorittsommerlåter, og blant norske troner denne aller øverst, på delt pallplass med Odd Børretzen og Lars Martin Myhres fortreffelige "Sommersang". Men det er en annen skål, akkurat nå er det Folk & Røveres sløye bysommer som gjelder. At videoen er spilt inn i Paris er jo helt corny da dette er den definitive sommersangen for Oslo, iallfall i mine ører. "Yess! Det sommer og ingenting er pes. Det er ikke noe stress, jeg bare sitter her og tenker. Yess!" For en deilig, deilig tekstlinje! Dette er intet mindre enn en genistrek av en låt, og jeg er dønn avhengig av å ha den i livet mitt. Takk, Ulf!

Se og hør

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar