mandag 9. mars 2015

Hør hele Daniel Kvammens debutalbum nå

Endelig kan du høre hele Daniel Kvammens debutplate Fremad i alle retninga. Den er ikke i salg før fredag, men fra i dag kan den streames i sin helhet på WiMP. Jeg har spilt singlen "Du fortenar ein som meg" flere ganger enn jeg kan telle i vinter, og jeg har vært så heldig å kunne høre albumet i noen uker nå også. Fine, fine, FINE ting.

Mange vil nok dra kjensel på "Ingen vega utenom" som var Daniels debutsingle høsten 2013, men da i en annen versjon. Nå er den spilt inn på nytt så den bedre kler lydbildet på Fremad i alle retninga, som er ypperlig kjørt i havn av Even Ormestad kjent fra Jaga Jazzist. Ved siden av "Du fortenar ein som meg" er min favoritt på albumet det avsluttende tittelkuttet, en aldeles griselekker, stillfaren og underfundig liten ballade om det å dra fra hjembygda for å satse på noe større, men aldri gi slipp på hvor du kommer fra. I Daniel Kvammens tilfelle er dette Geilo i Hallingdal, og bygda har grunn til å være stolt av ham. Bravo!

Hør platen


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar