tirsdag 28. april 2015

CC Cowboys - Livet ut

CC Cowboys feirer 25-årsjubileum i år, og den nye singlen "Livet ut" er det beste jeg har hørt fra den kanten på lenge. Magnus Grønneberg og hans ryttere er alltid en stødig enhet og låtene hans sitter som regel godt, men "Livet ut" gir det lille ekstra. Det er en tilsynelatende enkel og ganske sløy og laidback poplåt med islett av blues og soul med noen dødsfete blåsere som er med å bygge trøkk, og den vokser og vokser mens Magnus synger om alt det gode han har rundt seg, avslepent og rustent som han pleier, og vi blir umiddelbart med på refrenget: "Jeg tror det vil vare livet ut." Litt ooh-ohh-koring og fine harmonier fra to av jentene i Katzenjammer gir ytterligere farge, og er det noen rettferdighet igjen her i verden har vi her å gjøre med en av årets store sommerhits. For meg innleder den iallfall den lyse, varme tida. Albumet Til det blir dag kommer i salg 8. juni, og inntil så skjer, sier jeg bare tusen hjertelig takk for denne intenst gode humørbomben. Jeg tror den kan vare livet ut.

Hør i Spotify.

Hør i WiMP.

Hør i Tidal.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar